Elke ondernemer wilt meer verkopen. Elke conversie of actie brengt je ietsjes dichterbij een verkoop. Je website kan veel leads binnenhalen, maar wat echt nodig is een consistente groei in je omzet. Veranderingen in je web design kunnen ervoor zorgen dat je conversies en verkopen een boost krijgen.
Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 96 procent van alle websitebezoekers nog niet klaar zijn om tot een aankoop over te gaan. Om dit percentage lager te krijgen op jouw website betekent het dat je de klanten meer naar een aankoop moet laten neigen door middel goede webdesign, navigatie en content.
Door middel van bewezen technieken kan je de resultaten van je website immens laten groeien. In deze blog gaan wij langs wat de methodes zijn om meer verkopen te genereren bij jouw doelgroep.

Design
Er zijn een aantal dingen die je altijd in je achterhoofd moet houden wanneer je nadenkt over het design van je website. Een eerste indruk is goud waard, want gebruikers vormen een mening over jouw bedrijf binnen een paar seconden na het zien van je homepagina. Want laten we eerlijk zijn, een slecht uitziende pagina wekt geen vertrouwen op, toch? Daarom is het belangrijk dat de eerste pagina die bezoekers zien het volgende hebben:
- Een opvallend en uniek ontwerp
- Afbeeldingen van hoge kwaliteit
- Consistente ontwerp-elementen
- Pakkende teksten
- Goed gebruik van kleuren
Als dit allemaal terug te vinden is op jouw homepagina, zorgt het voor een betere gebruikservaring. Klanten zullen met veel plezier door je website browsen, en meer gebruik maken van je diensten of producten.
Technieken
Naast aanpassingen in het ontwerp zijn er ook een aantal technieken om het aantal conversies op je website omhoog te krikken. Een aantal goed-werkende technieken zijn als volgt:
- Contactformulieren: Door het gebruik van simpele en duidelijke contactformulieren kan je contactgegevens van belangrijke leads verzamelen. Door de formulieren te verbinden met Customer Relationship Management (CRM) systemen als Hubspot kan je goed het overzicht over je leads houden, en contact met ze opnemen.
- Facebook Pixel: Als je gebruik maakt van facebook-advertenties om klanten naar je website te leiden, is het ideaal om gebruik te maken van Facebook Pixel. Door hier gebruik van te maken kan je zien wat mensen op je website doen en in welke categorieën deze mensen vallen. In onze blog over 5 tips voor het adverteren op Facebook lees je hier meer over.
- Call-to-action: Call-to-action knoppen zijn knoppen die gebruikers doorverwijzen naar een pagina waar aankopen gedaan kunnen worden. Door het plaatsen van deze knoppen op strategische plaatsen verhoog je het aantal conversies op je website.

Navigatie
Naast de eerdergenoemde tips en technieken is het ook belangrijk dat je website een goed-werkende en effectieve navigatie heeft. Onder navigatie verstaan we alle menubalken op de website en links op pagina’s. Voor gebruikers is een navigatie die hen leidt naar de juiste pagina’s essentieel voor de gebruikservaring. Een website die geen gebruik maakt van voldoende navigatiemethoden loopt potentiële klanten mis. Daarom heb ik een aantal tips op een rijtje gezet die jou kunnen helpen tijdens het nadenken over de navigatiemogelijkheden op jouw website:
- Maak de links naar andere pagina’s beschrijvend.
- Zorg dat links opvallen, bijvoorbeeld door het gebruik van opvallende kleuren.
- Plaats niet meer dan 7 items in een menu, anders straalt het drukte uit.
- Plaats links op een pagina die naar andere pagina’s op jouw website leiden.
- Gebruik de footer onderaan je website om klanten te helpen met navigeren.
- Zorg dat de plaatsing van items op de menu’s in lijn staat met de doelen van jouw bedrijf, bijvoorbeeld door prioriteit te geven aan de productpagina’s op de menubalken.
Bij Ferbis Online Marketing kunnen we jou helpen met het implementeren van al deze toepassingen. Wij hebben de expertise om jouw website een boost te geven, zodat je het aantal conversies kan vergroten.
Interesse? Neem contact met ons op voor een gratis offerte!