Case

Klantencase: Waterkaart

Wij hebben waterkaart geholpen met het maken van social media posts en wij hebben een aantal Facebook/Instagram advertentie campagnes opgezet en gemanaged. 

Als eerste hebben wij een aantal posts gemaakt om deze op de Facebook en Instagram pagina’s van Waterkaart te posten. Dit hebben wij gedaan omdat Waterkaart hiervoor geen social media posts had. Deze social media posts waren belangrijk om te doen omdat de mensen die de advertentie later voorbij zien komen ook kunnen zien dat Waterkaart actief is en recent een post heeft gedaan. 

Advertenties

Na een aantal posts gingen we aan de slag met de advertenties. Eerst hebben we gekeken naar de doelgroep van Waterkaart. Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat zijn hun hobby’s? Na het uitwerken van een goede doelgroep gingen we aan de slag met de advertenties zelf. Wij hebben zelf alle foto’s en teksten van de advertenties gemaakt en geschreven. We hebben gebruik gemaakt van dynamisch adverteren waarin de verschillende foto’s en teksten worden getest door Facebook zelf en de “winnende advertentie combinatie” uiteindelijk het meest wordt laten zien aan de gekozen doelgroep. 

De campagne heeft geresulteerd in meer dan 1800 app installaties en meer dan 80 in-app-aankopen.