Je hebt een mooie website maar niemand bezoekt ‘m. Herken je dat probleem? Wat kan je doen om ervoor te zorgen dat je meer website bezoekers krijgt? Lees dan snel door! In dit artikel geven we je een aantal adviezen om meer verkeer naar je website te leiden.

Zet social media in
Social media zijn momenteel de meest bezochte platformen op de wereld. Maak jij hier al gebruik van voor jouw bedrijf? Zo niet zou het erg slim zijn om dit te doen. Op deze social media platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn heb je de mogelijkheid om een linkje van je website op je pagina en in je berichten te zetten. Als je actief bent op social media kun je er zo voor zorgen dat je via je social media posts meer bezoekers op je website krijgt.
Goedkoop adverteren
Social media kun je ook gebruik om goedkoop op te adverteren. Facebook, Instagram en LinkedIn zijn perfecte platformen om goedkoop op te adverteren. Je kunt je advertenties richting op website verkeer. Als je een goede aantrekkelijke advertentie maakt heb je al een website klik voor zo’n 10 cent. Je zou ervoor kunnen kiezen om elke dag een paar euro uit te geven waardoor je een vast aantal nieuwe bezoekers per dag hebt. Dit werkt ook goed om je brand awareness te verhogen.
Focus op SEO
SEO is een hele belangrijke factor in het verkrijgen van meer website bezoekers. Om de SEO van jouw website te verbeteren en hoger in Google te komen zijn er een aantal dingen die je moet doen.
Zorg er ten eerste voor dat je website voldoet aan alle wensen van Google. Deze website verbeteringen, ook wel “technische SEO” genoemd, zijn verbeteringen als: website snelheid, verwijderen van broken links, je website mobiel vriendelijk maken, alt descriptions geven aan foto’s op de website en het instellen van XML sitemaps.
Wanneer je website technische helemaal goed in elkaar zit kan je overgaan op de on-page SEO. Oftewel, het uploaden van goede content. Ga aan de slag met het maken van goede content in vorm van blogs en landingspagina’s. Deze blogs en landingspagina’s worden gevonden door mensen die op Google iets opzoeken en komen zo op je website terecht.
De laatste stap om de SEO van je website te verbeteren en meer bezoekers naar je website te lijden, is het creëren van backlinks. Dit zijn linkjes op andere websites die naar jouw website verwijzen. Hoe meer linkjes van andere websites naar jouw website verwijzen, hoe meer waarde jouw website krijgt. Dit zorgt ervoor dat de content die je upload hoger in de Google zoekresultaten terecht komen.
Besteed wat geld uit aan SEA
SEA staat voor “Search Engine Advertising”. Met SEA betaal je voor je plekje in de Google zoekresultaten. De kosten van SEA lopen erg uiteen en verschillen per vakgebied maar kunnen hoe dan ook goede resultaten opleveren. Het kan zo zijn dat je al een hele lange tijd bezig bent om met een bepaalde zoekterm middels SEO op de nummer 1 plek van Google te komen. Google Ads kan dan de uitkomst zijn. Bij Google Ads betaal je per klik op jouw advertentie (PPC). Als je hier gebruik van maakt en je staat bovenaan de zoekresultaten, dan betaal je elke keer dat iemand op jouw advertentie klikt. Laten we zeggen dat dit 1 euro per klik is. Stel dat tien mensen op je advertentie hebben geklikt en één persoon een aankoop van 50 euro heeft gedaan door je advertentie. Dan heeft deze advertentie je zojuist 40 euro opgeleverd terwijl je daarvoor maanden lang bezig bent geweest om bovenaan te komen door SEO. De kosten voor SEA kunnen wel erg oplopen, dus zorg ervoor dat je weet wat je doet voordat je hiermee begint.
Hoe wij je kunnen helpen!
Ons team van Ferbis Online Marketing heeft de kennis en ervaring om jouw bedrijf te helpen. Wij kunnen er voor zorgen dat jouw website meer bezoekers krijgt door middel van SEO, social media en Google Ads. Neem snel contact met ons op om te zien wat we jouw bedrijf kunnen doen.